Zgłoś Twoje dziecko do konkursu "Ruszaj z przedszkolakiem łamigłówek szlakiem"

Komunikaty

Trzeci tydzień Listopada (16-20.11)

Jesienne hałasy – wiatru szum, kropel wygibasy

W tym tygodniu mówić będziemy na temat warunków atmosferycznych panujących jesienią.

W piątek czeka nas praca przestrzenna...hura. Razem z Panią będziemy rozwijać naszą kreatywność, wykażemy się inwencją twórczą i zdolnością manualną, no oczywiście na miarę naszych zdolności. A co będziemy robić...PARASOLE - sprytne, bo ostatnimi czasy to bardzo przydatny przedmiot ';)

We czwartek oprócz zajęć dodatkowych - rytmicznych, będziemy matematycznie liczyć chmury.
Najpierw osłuchamy się i poruszamy do piosenki- gdzie policzymy chmurki, a później już będziemy uważni i będziemy liczyć chmurki, które narysuje nam Pani. Zobaczymy jak nam się liczy i czy ta umiejętność jest już przez nas choć trochę dobrze opanowana.

"Deszczowa wyliczanka"
muz. i sł.: Renata Szczypior

1. Deszczyk pada: kap, kap, kap,
ręce klaszczą: klap, klap, klap.
chodzi sobie kot bury
i przegania chmury.

WYLICZANKA: Pierwsza chmurka całkiem mała,
z wiatrem szybko odleciała.
Druga chmurka bardzo miła
razem z kotem zatańczyła.
Trzecia poszła sobie spać,
Czwarta wciąż chce deszczem lać!

2. Deszczyk pada: kap, kap, kap,
nogi tupią:chlap, chlap, chlap.
Chodzi sobie kot bury
i przegania chmury.

We środę ruszamy z nową piosenką. Będziemy sukcesywnie uczyć się słów i melodii utworu, by umieć ją pięknie zaśpiewać. A oto nasz piosenka:

„Kap, kap, kap”
Sł. Danuta Zawadzka
Muz. s. Adriana Miś CSS

1. Gdy na dworze pada deszcz
Ja się tym nie trapię,
Wkładam kurtkę i kalosze,
I deszcz w dłonie łapię.

Ref.: Kap, kap, kap x 4
I deszcz w dłonie łapię

2. Gdy na dworze pada deszcz,
Ja się nie przejmuję.
Przez kałuże hop sa sa
Dziarsko przeskakuję.

Ref.: Hop, hop, hop, x 4
Dziarsko przeskakuję.

3. Lubię, kiedy pada deszcz,
Nie lubię, gdy leje.
Gdy ulewa chowam się.
I głośno się śmieję.

Ref.: Ha, ha, ha, x 4
I głośno się śmieję.

We wtorek słuchać będziemy piosenki i przyporządkujemy kolejne obrazki tak by z piosenki powstała historyjka obrazkowa, później narysujemy deszczyk i parasole. Tak powstanie nasza praca plastyczna. Oglądajcie na przedszkolnej tablicy ';)

W poniedziałek między innymi ortofonicznie poćwiczymy do wiersza E.M. Skorka. Będziemy wydawać z siebie wyrazy dźwiękonaśladowcze imitujące odgłosy wiatru i węża:

Szumi wiatr, szumi wciąż:
Szszsz...szszsz...
A tu głośno syczy wąż:
Sss...sss...

Wiatr piosenkę nową szumi:
Szszsz...szszsz...
Lecz syk weża szum ten tłumi:
Sss...sss...

Zdenerwował się aż wąż:
- Czy mam szumu słuchać wciąż?!
Sss...sss...

Przecież pięknie syczę sam,
teraz ja tu koncert dam!
Sss...sss...

Węża syk i wiatru szum
Naśladuje dzieci tłum:
Szszsz...szszsz...
Sss...sss...
Komunikat 2015-11-15, 22:40 | autor: Hanna Pietraszko
Przedszkolowo.pl logo